Article: Vitamin E, beta-carotene supplements fail again.(Just In)(heart disease prevention fails)(Brief Article)

Vitamin E and beta-carotene supplements failed to protect against heart disease in new research from the Cleveland Clinic. Moreover, the results suggest beta-carotene might even be harmful in some cases.

Researchers analyzed the combined results of seven studies of vitamin E (75 to 800 International Units daily) and eight studies of beta-carotene (60 to 200 milligrams daily).

The analysis revealed that volunteers taking vitamin E had the same rate of heart disease deaths and incidence of ...

Related newspaper, magazine, and journal articles:

 
 
Newsweek Harper's Magazine The Washington Post Chicago Tribune Crain's Chicago Business PRNewswire Pediatric News The Nation Advertising Age The Economist (US) A FREE trial gives you access to over 80 million articles! Access over 6,500 publications with a FREE trial!