Article: Treatment and prevention of food allergies in breastfed infants: practice and evidence.(Original Research)

(Nutr Diet 2004;61:76-81)

Abstract

Objective: To determine whether current Australian dietetic practice is consistent with research relating to maternal dietary restrictions for treatment and prevention of food allergy in breastfed infants.

Design: Mail survey to benchmark practice and a systematic review of relevant studies and trials.

Subjects and setting: All 15 Australian specialist paediatric allergy dietitians were surveyed. The systematic review was confined to studies involving maternal dietary intervention followed by maternal dietary challenge for the treatment of breastfed infants with food allergy, trials investigating maternal dietary restriction ...

Related newspaper, magazine, and journal articles:

Newsweek Harper's Magazine The Washington Post Chicago Tribune Crain's Chicago Business PRNewswire Pediatric News The Nation Advertising Age The Economist (US) A FREE trial gives you access to over 80 million articles! Access over 6,500 publications with a FREE trial!