Article: Should you take vitamin supplements for your heart? Studies show they may be a waste of money--and in excess, could even do your body harm.(THE PILL BOX)

Most women were raised to think vitamin supplements are necessary for good health. But when it comes to heart health, large studies have proven otherwise.

"You don't need vitamin supplements for your heart--not multivitamins, not individual vitamin supplements," says Cleveland Clinic cardiologist Leslie Cho, MD.

Theories debunked

Vitamins A, C, E and beta-carotene are antioxidants that protect cells from damage that can cause cardiovascular disease. Eating a diet high in antioxidants can decrease the risk of cardiovascular disease. However, recent studies have found no evidence that supplementation with these vitamins has the same effect.

...

Related newspaper, magazine, and journal articles:

 
 
Newsweek Harper's Magazine The Washington Post Chicago Tribune Crain's Chicago Business PRNewswire Pediatric News The Nation Advertising Age The Economist (US) A FREE trial gives you access to over 80 million articles! Access over 6,500 publications with a FREE trial!