Article: Nutrition, Caloric Restriction

NUTRITION, CALORIC RESTRICTION

The first work that linked caloric restriction to an extension of life span was published in 1935 by Clive McCay and his colleagues, nutritionists at Cornell University in Ithaca, New York. Their studies showed that restricting the food intake of rats soon after weaning increases their length of life. Since then, this finding has been confirmed many times in rats, mice, and hamsters. In most of these studies, animals fed ad libitum (allowed to eat as much as they want) were compared to those restricted to 50 to 60 percent of that amount of food, with care being taken to provide a sufficient diet to avoid malnutrition.

Decreasing food intake has also been ...

Related newspaper, magazine, and journal articles:

 
 
Newsweek Harper's Magazine The Washington Post Chicago Tribune Crain's Chicago Business PRNewswire Pediatric News The Nation Advertising Age The Economist (US) A FREE trial gives you access to over 80 million articles! Access over 6,500 publications with a FREE trial!