Article: Scientists link high-fat diet, breast cancer; The findings contradict other similar studies

LONDON (AP) - A new study reopens the question, long dismissed by researchers, of whether women who eat high-fat diets increase their risk of breast cancer.

The study found that those who average more than 90 grams of fat per day have roughly double the risk of those who eat just 37 grams.

However, the finding is likely to be controversial, since it contradicts many large, careful studies that found no link between what women eat and their risk of this common cancer.

Researchers who conducted the latest study argue theirs is better, because it used a more precise method of measuring women's typical diets. However, others said the study is too small to overturn the vast research suggesting ...

Related newspaper, magazine, and journal articles:

 
 
Newsweek Harper's Magazine The Washington Post Chicago Tribune Crain's Chicago Business PRNewswire Pediatric News The Nation Advertising Age The Economist (US) A FREE trial gives you access to over 80 million articles! Access over 6,500 publications with a FREE trial!