Article: Some Seek Guidelines to Reflect Vitamin D's Benefits

A flurry of recent research indicating that Vitamin D may have a dizzying array of health benefits has reignited an intense debate over whether federal guidelines for the "sunshine vitamin" are outdated, leaving millions unnecessarily vulnerable to cancer, heart disease, diabetes and other ailments.

The studies have produced evidence that low levels of Vitamin D make men more likely to have heart attacks, breast and colon cancer victims less likely to survive, kidney disease victims more likely to die, and children more likely to develop diabetes. Two other studies suggested that higher Vitamin D levels reduce the risk of

Related newspaper, magazine, and journal articles:

 
 
Newsweek Harper's Magazine The Washington Post Chicago Tribune Crain's Chicago Business PRNewswire Pediatric News The Nation Advertising Age The Economist (US) A FREE trial gives you access to over 80 million articles! Access over 6,500 publications with a FREE trial!