|
|
Article: Studies say beta carotene pills no help Popular supplement fails to significantly alter heart, cancer risks
- Article from:
- The Milwaukee Journal Sentinel (Milwaukee, WI)
- Article date:
- March 6, 1996
CopyrightCopyright 1996 The Milwaukee Journal Sentinel. Provided by ProQuest LLC. (Hide copyright information)
|
They may be popular in health food stores, but beta carotene pills
won't help ward off heart disease or cancer or promote a longer
life, two new studies indicate.
The findings, published in today's issue of the Journal of the
American Medical Association, underline previous studies that cast
doubt on the supposed benefits of supplements containing beta
carotene, a nutrient abundant in green and yellow vegetables.
In the first study, researchers divided the 1,805 subjects into
four equal groups according to their beta carotene blood levels prior
to the study.
The researchers found that those who began the study with the
highest levels before taking beta carotene supplements were 40% less ...