Article: DO GARLIC OR GARLIC SUPPLEMENTS OFFER REAL HEALTH BENEFITS?

Hundreds of studies suggest the answer is yes, but the data are hard to interpret because some studies are sponsored by manufacturers of garlic extracts sold as dietary supplements, while others simply track health outcomes in people who do, or don't, eat lots of garlic.

In October 2000, a government report by the Agency for Healthcare Research and Quality found that while garlic may lower some types of cholesterol in the short term, it did not appear to offer long-term protection against cardiovascular disease. The study also found no evidence that garlic had a beneficial impact on blood pressure or diabetes.

On the other hand, a randomized, double-blind clinical trial of 152 people in 1999 ...

Related newspaper, magazine, and journal articles:

 
 
Newsweek Harper's Magazine The Washington Post Chicago Tribune Crain's Chicago Business PRNewswire Pediatric News The Nation Advertising Age The Economist (US) A FREE trial gives you access to over 80 million articles! Access over 6,500 publications with a FREE trial!